Återbetalningspolicy

Retur & Återbetalningspolicy

För att se våra fullständiga villkor, klicka r

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera att intimvaror är undantagna ångerrätt enligt lag, använda och öppnade vuxenleksaker och underkläder återbetalas ej.  

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@hetlek.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Vi skickar en returfraktsedel till dig via mail eller post och du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Vi tar ut ett självkostnadspris på 89 kr för returfrakten, detta dras av från beloppet som du får återbetalt. 
Du som kund står för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.

 

5.2 Värdeminskningsavdrag vid nyttjande av ångerrätt

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Observera att intimvaror är undantagna ångerrätt enligt lag, använda vuxenleksaker och underkläder återbetalas ej. 

5.3 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter inom kategorin "sexleksaker" och "underkläder" där förpackningen har brutits av dig. 
  • Specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig med personlig prägel (ex personlig gravyr). 

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

5.4 Återbetalning

När vi mottagit och inspekterat din retur skickar vi ett mail för att meddela dig att vi mottagit returen och om vi godkänner eller nekar din retur. Läs mer om våra villkor för returer under punkt 5.3. 

Om din retur godkänns kommer din återbetalning att hanteras och kredit kommer att tillämpas på ditt betalkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom några vardagar. Observera att eventuell returfrakt och värdeminskning ej återbetalas. 

Återbetalning vid betalning med Klarna

När din retur är färdigbehandlad så får du en uppdateras faktura från Klarna. Du får din återbetalning från klarna inom 5-10 dagar till ditt valda konto. Om du har frågor gällande ditt Klarna-konto, vänligen kontakta Klarna Kundtjänst.

6. Reklamation och klagomål

Samtliga produkter kontrolleras innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå anlända skadad eller felexpedierad åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@hetlek.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en felbeskrivning samt bilder av den felaktiga produkten.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

-

Vid frågor, kontakta oss via formuläret nedan eller via e-post till info@hetlek.se. 

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy . Användarvillkor gäller.