Fullständiga köpvillkor

Följande villkor gäller mellan dig som kund och oss som säljare (hetlek.se / Navida organisationsnummer: 990318-4662). 

Om du är under 18 år och vill beställa krävs målmans tillstånd. 

1. Företagsinformation

Navida
Organisationsnummer: 990318-4662 

Kontakt: info@hetlek.se
Webbshop: www.hetlek.se 

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@hetlek.se. 

3. Leverans

Våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar. *Under högsäsong eller kampanjer kan leveranstiden bli någon dag längre.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@hetlek.se.
*OBS! För specialbeställningar och graverade produkter kan leveranstiden va något längre. 

3.1 Diskret leverans

Vi skickar din leverans i en neutral förpackning med diskret avsändare, ingen förutom du kommer veta vad paketet innehåller.

3.2 Avgift för ej uthämtad försändelse

Paket som ej får plats i brevlådan levereras till ditt närmaste ombud och du blir aviserad via sms, mail eller brev.
Om du som kund ej hämtar ut ditt paket enligt avtalat debiterar vi en avgift på 250 kr inklusive moms. Denna avgiften är nödvändig för att täcka de frakt- och hanteringsavgifter som uppkommer. 

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera att intimvaror är undantagna ångerrätt enligt lag, använda och öppnade vuxenleksaker och underkläder återbetalas ej.  

*Vid köp av gåvor - När du ger bort en gåva så bortfaller ångerrätt och garanti. Garantin tillfaller istället mottagaren av produkten.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@hetlek.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Vi skickar en returfraktsedel till dig via mail eller post och du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Vi tar ut ett självkostnadspris på 89 kr för returfrakten, detta dras av från beloppet som du får återbetalt. 
Du som kund står för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning. 

5.2 Värdeminskningsavdrag vid nyttjande av ångerrätt

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Observera att intimvaror är undantagna ångerrätt enligt lag, använda vuxenleksaker och underkläder återbetalas ej. 

5.3 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter inom kategorin "sexleksaker" och "underkläder" där förpackningen har brutits av dig. 
  • Specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig med personlig prägel (ex personlig gravyr). 

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

5.4 Återbetalning

När vi mottagit och inspekterat din retur skickar vi ett mail för att meddela dig att vi mottagit returen och om vi godkänner eller nekar din retur. Läs mer om våra villkor för returer under punkt 5.3. 

Om din retur godkänns kommer din återbetalning att hanteras och kredit kommer att tillämpas på ditt betalkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom några vardagar. Observera att eventuell returfrakt och värdeminskning ej återbetalas. 

Återbetalning vid betalning med Klarna

När din retur är färdigbehandlad så får du en uppdateras faktura från Klarna. Du får din återbetalning från klarna inom 5-10 dagar till ditt valda konto. Om du har frågor gällande ditt Klarna-konto, vänligen kontakta Klarna Kundtjänst.

6. Reklamation och klagomål

Samtliga produkter kontrolleras innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå anlända skadad eller felexpedierad åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@hetlek.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en felbeskrivning samt bilder av den felaktiga produkten.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning/Force Majeure

Vi åtar oss inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa möjliga sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8.1 Produkter med personlig gravyr - specialbeställningar 

Vi förbehåller oss rätten att neka din order om vi anser att önskad text/gravyr är stötande eller opassande. Om vi ej kan behandla din order kommer vi att kontakta dig via mail och du kommer mottaga full återbetalning. 

9. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

Genom att handla hos Hetlek accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Hetlek är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna & Shopify payments. 

10.4.2 Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi använder oss av är: DHL, DB Schenker och Postnord.

10.4.3 Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd

Hetlek är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

11. Ändringar av de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag. 

 -

SUPPORT & FRÅGOR

Vi finns här för att hjälpa dig! Vid frågor, kontakta oss via formuläret nedan eller via e-post till info@hetlek.se. 

Vi besvarar ert meddelande inom 24h.

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy . Användarvillkor gäller.